Navigatie

Vragen

Het kan zijn dat u na het bekijken van deze website nog vragen hebt over uw tuinrenovatie. Hiernaast vindt u antwoorden op belangrijke vragen. Staat u vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

  • Wie is Verheij?

    Verheij Integrale groenzorg uit Sliedrecht verzorgt buitenruimten. Onze aanpak is integraal en ons werkterrein heel Nederland. We werken voor o.a. overheden, onderwijs- en zorginstellingen en vastgoedbedrijven. Als familiebedrijf zijn wij sterk betrokken bij organisatie, klant en omgeving. Bekijk meer op www.verheijbv.nl.

  • Waarom worden de tuinen opgehoogd?

    In opdracht van de gemeente Rotterdam worden de Huniadijk en de dwarsstraten in 2021 en 2022 opnieuw ingericht. Het riool wordt vervangen en omdat net als in heel Nederland de bodem daalt, vond de gemeente het gelijk een goed moment om de wijk te op te hogen. Daarom worden de straten, stoepen en parkeerplekken opgehoogd. Om een niet al te groot hoogteverschil te krijgen worden de tuinen van de huurders van Hefwonen ook gelijk opgehoogd.

  • Wat gebeurt er met mijn persoonlijke eigendommen die nu in de tuin staan?

    Probeer zo vele mogelijk kostbare persoonlijke spullen tijdig uit de tuin te verwijderen. De persoonlijke materialen die nog wel in uw tuin staan als wij eraan beginnen worden in depot geplaatst en na het ophogen van de tuin weer herplaatst. We doen met u een persoonlijke opname voordat we de spullen verwijderen. We slaan de persoonlijke spullen gelabeld op in een tijdelijk depot. Op die manier kunnen wij de doorstroom borgen en voorkomen dat er iets mis gaat.

  • Wat gebeurt er met mijn beplanting?

    De aanwezige beplanting wordt met zorg uit uw tuin verwijderd. Indien mogelijk wordt de beplanting opgekuild. Dit betekent dat de beplanting tijdelijk ergens anders geplant wordt om de groei en de gezondheid te waarborgen. We herplanten de beplanting na ophoging zo spoedig mogelijk weer in de tuin.

  • Ik heb gekozen voor een hersteltuin, wat houdt dat in?

    De tuin wordt weer zoveel mogelijk teruggebracht in de staat zoals deze nu is, met uitzondering van zelf aangebrachte voorzieningen. Onder zelf aangebrachte voorzieningen verstaan wij bv. een tuinhuisje, kunstwerk, bouwwerk en dergelijke. Dit dient u zelf te demonteren en op te slaan. U kunt dit dan zelf herplaatsen, nadat wij uw tuin hebben opgehoogd.

  • Ik heb gekozen voor een modeltuin, wat houdt dat in?

    De hele tuin wordt leeggehaald, eventueel zelf aangebrachte voorzieningen afgevoerd en de tuin opgehoogd met grond. Vervolgens wordt met betontegels van de voordeur naar de openbare bestrating een pad aangelegd. Ook brengen wij een strook betontegels bij de voorgevel aan. De rest van de tuin mag u naar eigen inzicht invullen.

  • Wanneer is mijn tuin aan de beurt?

    Een globale planning is te zien onder kaarten. Daarnaast vermelden wij onder werkzaamheden wanneer wij met een bepaald gedeelte gaan starten. Verder informeren wij een aantal dagen van te voren de bewoners dat er werkzaamheden in hun desbetreffende tuinen gaan plaatsvinden.

  • Waarom wordt mijn tuin niet opgehoogd?

    • U heeft een koopwoning en bent daarom zelf verantwoordelijk voor uw tuin.
    • U heeft wel een huurwoning van Hefwonen. Hefwonen heeft het bureau SmitsRinsma een inventarisatie laten doen, welke tuinen er opgehoogd moeten worden. Uit deze inventarisatie kwam een lijst naar voren met woningen van Hefwonen waarbij de voortuin en / of achtertuin opgehoogd moest worden. Voor deze tuinen hebben wij als Verheij Integrale groenzorg de opdracht gekregen om deze op te hogen.
  • Ik heb een vraag, met wie kan ik contact opnemen?

    Als u vragen of opmerkingen over onze werkzaamheden heeft, kunt u contact opnemen met onze omgevingsmanager Gijs Goudswaard. Hij is te bereiken via g.goudswaard@verheijbv.nl.